Procedura reklamacyjna dotycząca zakupów w sklepie internetowym ELSYMCO.PL
Jak postępować w przypadku reklamacji
- Przy odbiorze każdej przesyłki należy sprawdzić, czy opakowanie wysyłkowe jest nienaruszone ze wszystkich stron.
a) Jeżeli w trakcie kontroli stwierdzisz, że przesyłka transportowa jest uszkodzona (ale nie podarta ani otwarta), zrób zdjęcie uszkodzenia przesyłki i odnotuj to zastrzeżenie w protokole odbioru u przewoźnika;
b) Jeżeli podejrzewasz, że zawartość przesyłki jest niekompletna lub uszkodzona (opakowanie transportowe jest rozdarte lub otwarte), poinformuj o tym niezwłocznie dostawcę i spisz z nim protokół szkody. Nie przyjmuj przesyłki, zostanie ona nam zwrócona przez danego przewoźnika, a my niezwłocznie wyślemy Ci nową przesyłkę.
Procedura ta jest najprostszym rozwiązaniem w przypadku reklamacji przy odbiorze przesyłki.
- Jeżeli dopiero po otrzymaniu i rozpakowaniu stwierdzisz, że zawartość przesyłki jest niekompletna lub uszkodzona:
a) pobierz formularz reklamacyjny tutaj: elsymco.cz/reklamacni-formular.pdf i wypełnij go zgodnie z instrukcją;
b) sfotografować przesyłkę w następujący sposób:
- pudełko, w którym przybyła przesyłka, łącznie z etykietami i przywieszkami
- całą zawartość przesyłki po jej otwarciu
- reklamowane produkty z bliska
c) wypełniony formularz reklamacyjny wraz ze zdjęciami przesłać na adres e-mail: info@elsymco.cz
Nasz dział ds. roszczeń skontaktuje się z Tobą i przedstawi propozycję rozwiązania problemu.
W przypadku reklamacji całego zamówienia prosimy o niezwłoczne odesłanie przesyłki do nas na adres ELSYMCO, Velflíkova 4, 160 00, Praga 6.
- Jeśli otrzymałeś inny towar:
a) wypełnić formularz reklamacyjny i wykonać zdjęcie przesyłki zgodnie z pkt. 2b)
b) prześlij wszystko na adres e-mail: info@elsymco.com – nasz dział reklamacji skontaktuje się wówczas z Tobą i przedstawi propozycję rozwiązania.
B. Jakie masz prawa w procesie reklamacyjnym
- W okresie rękojmi lub w okresie użytkowania towaru możesz według swojego wyboru żądać usunięcia wady istotnej:
- dostawa nowego lub brakującego przedmiotu;
- bezpłatna naprawa;
- rozsądna zniżka; Lub
- zwrot ceny na podstawie odstąpienia od umowy.
- W przypadku wady nieistotnej przysługuje Państwu prawo do usunięcia wady lub rozsądnej zniżki.
- Jeżeli po naprawie wada usuwalna występowała wielokrotnie (zwykle trzecia reklamacja z powodu tej samej wady lub czwarta z powodu różnych wad) lub towar ma większą liczbę wad (zwykle co najmniej trzy wady jednocześnie), masz prawo do ubiegania się o rabat od ceny zakupu, wymianę towaru lub odstąpienie od umowy.
- Zgłaszając roszczenie, musisz poinformować nas, jakie prawo wybrałeś. Zmiana wyboru bez naszej zgody jest możliwa tylko w przypadku, gdy zażądali Państwo usunięcia wady, która okazała się nienaprawialna. Jeżeli w terminie nie dokonasz wyboru swojego uprawnienia z tytułu wady rzeczowej, przysługują Ci takie same prawa, jak w przypadku wady niematerialnej.
- Jeżeli naprawa lub wymiana towaru nie jest możliwa w wyniku odstąpienia od umowy, możesz zażądać pełnego zwrotu ceny zakupu, wypełniając i wysyłając wypełniony formularz, który można pobrać tutaj: elsymco.cz/oznameni- o-odstoupeni-od-kupni-umowy.pdf.
- Jeżeli wykażemy, że wiedziałeś o wadzie towaru przed jej przejęciem lub że sam ją spowodowałeś, nie jesteśmy zobowiązani uwzględnić Twoją reklamację.
- Należy również pamiętać, że nie można reklamować towaru objętego rabatem z powodu, dla którego towar został objęty rabatem.
C. Postępowanie po złożeniu reklamacji
- Gdy złożysz reklamację, otrzymasz od nas pisemne potwierdzenie za pośrednictwem poczty elektronicznej – protokół reklamacyjny, który służy jako dokument przy rozpatrzeniu reklamacji. W protokole reklamacyjnym wskazano kiedy została zgłoszona reklamacja, co zawiera oraz jakiego sposobu rozpatrzenia reklamacji żądasz.
- Reklamację, w tym usunięcie wady, rozpatrzymy bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia jej zgłoszenia, chyba że pisemnie uzgodnimy z Państwem dłuższy termin. Po tym okresie przysługują Ci takie same prawa, jak w przypadku istotnego naruszenia umowy.
- Jeżeli jesteś konsumentem, zwrócimy Ci koszty, jakie poniosłeś w związku z reklamacją (pamiętaj, że zwracamy najniższe możliwe koszty). O zwrot tych kosztów zwracaj się do nas bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca od upływu terminu na złożenie reklamacji.
- Prześlemy Państwu pisemne potwierdzenie terminu i sposobu rozpatrzenia reklamacji, potwierdzenie wykonania naprawy i czasu jej trwania lub uzasadnienie odrzucenia reklamacji.
Niniejsza procedura reklamacyjna obowiązuje od dnia 1 września 2022 r. Digital Vent Technologies s.r.o.